اخبار روزانه

Home » اخبار روزانه » نکات خرید سیمان با کیفیت
نکات خرید سیمان با کیفیت

نکات خرید سیمان با کیفیت

آنچه در این پست خواهید خواند

اگر قصد خرید سیمان با کیفیت را دارید بایستی نکات خرید سیمان با کیفیت را بدانید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید. همان طور که میدانید سیمان در اصل مخلوطی از سنگ آهک (گچ) و خاک رس است. سپس با پختن‌این مخلوط در کوره دوار و آسیاب‌کردن به یک پودر ریز تبدیل می شود. سیمان خاصیت چسبندگی دارد که باعث می‌شود اجزای سنگی را به هم پیوند‌داده و یک جرم‌فشرده درست کند. جرم حاصل استحکام بالایی دارد، بسیار بادوام است، مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد همچنین قادر است در برابر تغییرات آب و هوایی برای سال‌های طولانی مقاومت کند.

راه های تشخیص سیمان با کیفیت چیست؟

باید گفت سیمان یکی از اجزای مهم برای ساخت ساختمان است. یکی از نکات خرید سیمان کیفیت مناسب آن است. در صورتی که سیمان دارای کیفیت مناسبی نباشد، ساختمان ایمن نخواهد بود. بنابراین قبل از خرید باید ویژگی هایی را مدنظر قرار دهیم. سیمان از نظر استفاده و کاربردی که دارد به انواع مختلفی ارائه می شود. از جمله ویژگی هایی که با یک دیگر دارند و باید آن ها را از یک دیگر تفکیک ساخت، استخراج آن ها از شرکت های معدنی خاص است. هر سیمان از هر معدنی در ایران استخراج می شود. بنابراین کیفیت و نوع کاربری آن ها با یک دیگر تفاوت دارد.
سیمان بی کیفیت و یا سیمان با کیفیت می توانند در بخش هایی از ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرند. سیمان های درجه 2 قطعا دارای آسیب پذیری بالایی هستند. اما معمولا برای جلوگیری از هزینه های اضافی در بخش هایی از ساختمان سازی از آن ها هم استفاده می شود. در هر صورت برای استفاده از سیمان باید سعی کنیم که بیشتر به فکر تهیه سیمان مرغوب باشیم. چرا که بخش های زیادی از ساختمان نیاز به سیمان درجه 1 دارد. درواقع سیمان ها معمولا دانه درشت و یا دانه ریز هستند. سیمان ها ریز زودتر خشک می شوند. سیمان های درشت هم در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین مطالعه نمایید  ترکیبات شیمیایی سیمان

دلایل استفاده گسترده از سیمان:

  • سیمان را می‌توان در حجم‌های زیاد تولید و در فواصل طولانی حمل کرد.
  • سیمان را می‌توان با سایر مصالح موجود محلی ترکیب و استفاده کرد.
  • سیمان را می‌توان برای مدت‌زمان نسبتاً طولانی ذخیره کرد.
  • هنگامی‌که سیمان با آب مخلوط می‌شود، در عرض 30 دقیقه شروع به سخت شدن می‌کند و در 24 تا 48 ساعت به گیرش اولیه خود می‌رسد.
  • به‌خوبی می‌تواند در برابر فشار مقاومت کند.
  • اتصال خوبی به میلگردهای فولادی ایجاد می‌کند و تنش‌های ایجادشده را به فولاد منتقل می‌کند.
  • سیمان از موادی که به‌وفور در پوسته زمین موجود است، تولید می‌شود.

تیپ‌های مختلف سیمان پرتلند چه هستند؟

  1. تیپ 1یک سیمان پرتلند عمومی است که برای اکثر مصارف مناسب است.
  2. تیپ 2 برای سازه‌هایی که در مجاورت آب یا خاک حاوی مقادیر متوسط سولفات هستند استفاده می‌شود.
  3. تیپ 3 سیمان زودگیر است، معمولاً در یک هفته یا کمتر به مقاومت بالایی می‌رسد.
  4. تیپ 4 گرمای تولیدشده در زمان گیرش را تعدیل می‌کند که برای سازه‌های بتنی عظیم مانند سدها استفاده می‌شود.
  5. تیپ 5 در برابر حملات شیمیایی خاک و آب با سولفات بالا مقاومت می‌کند.

نشانه های سیمان باکیفیت چیست؟

سیمان یکی از مصالح مهم در ساختمان سازی است. بنابراین بسیار اهمیت دارد که بتوانیم یک سیمان مناسب خریداری کنیم. در واقع نکات خرید سیمان این است که باید دارای مرغوبیت بالا و قیمت خوب باشد. بنابراین برای شناسایی باید ویژگی هایی را از نظر ظاهری مورد بررسی قرار دهیم. که این بررسی هم می تواند نکات خرید سیمان باشد. در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

همچنین مطالعه نمایید  بهترین روش صاف کردن سطح سیمان

1-رنگ مناسب و طبیعی داشته باشد

موضوعی که می تواند به شما نشان دهد، سیمان مورد نظر دارای مرغوبیت خوبی است، رنگ است. یک سیمان مناسب باید دارای رنگ خاکستری و یا سبز روشن باشد.

3-سیمان باید یک دست باشد

سیمان نباید دارای تکه های سخت درون خود باشد. یکی از مهم ترین نکات خرید سیمان بررسی این ویژگی می باشد. چرا که رطوبتی که در هوا وجود دارد گاها باعث می شود که سیمان به یک دیگر بچسبد و سخت شود. در اصطلاح به آن کلوخه شدن می گویند. بنابراین می توان این ویژگی را مدنظر قرار داد.

4- سیمان مرغوب باید دارای تاریخ تولید باشد

حتما برای خرید سیمان باید به تاریخ تولید آن توجه کنید. زیرا به مرور زمان سیمان مقاومت خود را از دست می دهد. در واقع باید قبل از تاریخ انقضا باید از آن استفاده کرد.

کلام پایانی

یکی از مصالح مهمی که بشر مورد استفاده قرار می دهد، سیمان است. سیمان در داخل کشور تولید می شود. استخراج آن از معادن صورت می گیرد. بنابراین در ایران انواع سیمان ها وجود دارد. برای استفاده از آن ها باید حتما نکات خرید سیمان با کیفیت را بدانیم.

امتیاز شما post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من