اخبار روزانه

Home » اخبار روزانه » مزایای سیمان پرتلند آهکی
مزایای سیمان پرتلند آهکی

مزایای سیمان پرتلند آهکی

آنچه در این پست خواهید خواند

در مقاله قبل در سایت شهر ساختمانی به معرفی سیمان پرتلند آهکی پرداختیم. اکنون به مزایای سیمان پرتلند آهکی خواهیم پرداخت. سیمان پرتلند سنگ آهکی در واقع یک نوع سیمان آمیخته است که از ترکیب دو نوع سیمان، یعنی سیمان پرتلند و سیمان آهکی، به وجود می‌آید. 

کاهش تخلخل بتن در سنین اولیه

دلیل این امر این است که سیمان پرتلند آهکی، به دلیل ویژگی‌های خود، مانند مقاومت بالا، خصوصیات چسبندگی و پایداری، اجازه نمی‌دهد تا حجم هوا در بتن به صورت مؤثری تولید شود.

کاهش نفوذ پذیری بتن در برابر یون کلر

سیمان آهکی پرتلند به عنوان یکی از روش‌های کاهش نفوذپذیری بتن در برابر یون‌های کلر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این به خاطر خصوصیات شیمیایی سیمان است که باعث می‌شود بتن از ورود آن به داخل سازه جلوگیری کند. این نوع سیمان در کیفیت‌های متفاوت در کارخانه‌های مختلف همچون سیمان خوزستان تولید می‌شود.

کاهش حساسیت بتن در برابر شرایط عمل آوری

یکی از مزایای سیمان پرتلند آهکی این است که دارای ویژگی‌هایی مانند خصوصیات چسبندگی و مقاومت بالا به فشار، کشش و خمش است؛ بنابراین در صورت استفاده از این نوع سیمان در تولید بتن، می‌توان در مقابل شرایطی نظیر تغییرات دما، رطوبت، ارتعاشات، فشارهای چرخه‌ای و غیره مقاومت بالایی نشان داد. به دلیل مزایا و کاربرد فراوان، قیمت این نوع سیمان از قیمت سیمان سفید بالاتر است.

جمع بندی

در مقایسه با سیمان پرتلند معمولی، سیمان پرتلند آهکی مقاومتی بالاتری دارد و از این رو در برخی موارد می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای ساخت بتن‌های با مقاومت بالا و مناسب برای پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین مطالعه نمایید  سیمان‌ پوزولانی چیست؟

استفاده از سیمان آهکی پرتلند به دلیل کاهش میزان دی‌اکسید کربن تولیدی، به عنوان یک راه حل برای کاهش آلودگی هوا و محیط زیست نیز برشمرده می‌شود. چنانچه قصد خرید این نوع سیمان را دارید باید قیمت روز سیمان پرتلند آهکی را از سایت‌های معتبر به صورت آنلاین بررسی کنید.

سوالات متداول

1.      آیا سیمان آهکی پرتلند در کاهش آلودگی تاثیر دارد؟

بله. استفاده از سیمان آهکی پرتلند به دلیل کاهش میزان دی‌اکسید کربن تولیدی، به عنوان یک راه حل برای کاهش آلودگی هوا و محیط زیست نیز برشمرده می‌شود.

2.      مقاومت سیمان پرتلند کم است؟

خبر در مقایسه با سیمان معمولی مقاومن این سیمان بسیار بیشتر است.

امتیاز شما post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من